Wednesday, August 12, 2009

Παρατηρήσεις για την Περιοχή μας

Λάβαμε από τον οικιστή κ. Στ. Σεκλιζιώτη την παρακατω επιστολή την οποία και δημοσιεύουμε

Προς :
τον Σύλλογο για την Προστασία του Περιβάλλοντος
Αγίου Ιωάννη Θεολόγου Μαλεσίνας Φθιώτιδος
Υπόψη του ∆.Σ. του Συλλόγου
Κοινοποίηση: ∆ήµο Μαλεσίνας και ∆.Σ., ΟΣΜΑΕΣ
Λοιπούς συλλόγους και ενδιαφερόµενους
Αθήνα 7/8/09

Αξιότιµοι Κύριοι

Με την ευκαιρία της συνάντησής σας της 8ης Αυγούστου 2009, επιτρέψτε µου
να αναφερθώ σε µια σειρά από θέµατα τα οποία αφ’ ενός δεν
συµπεριλαµβάνονται στην ατζέντα θεµάτων συζήτησης, αφετέρου φαίνεται να
απασχολούν σοβαρά οικιστές και παραθεριστές Θεολόγου και ΟΣΜΑΕΣ σε
άµεση αλλά και σε µακροπρόθεσµη βάση.
1. Σκουπίδια.
Είναι απαράδεκτη η εικόνα του Οικισµού Θεολόγου κατά τους θερινούς κυρίως µήνες. Οι κάδοι απορριµµάτων παρατεταγµένοι ακριβώς απέναντι και δίπλα από καταστήµατα τροφίµων (µανάβικα,σούπερ µαρκετ, ψαράδικα, κρεοπωλεία κλπ), ξεχειλίζουν από
σκουπίδια, µε την κακοσµία να κάνει αφόρητη τη διέλευση πεζών και εποχούµενων και µε «λούνα παρκ» να λειτουργεί ακριβώς δίπλα σ’αυτή την «κραυγαλέα εστία µόλυνσης» (πρώτη αντιαισθητική και δυσάρεστη εντύπωση κατά µήκος της κυρίας εισόδου του
οικισµού….). Σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο και µέσα στον ΟΣΜΑΕΣ, θα ήταν σκόπιµο, εκτός των κάδων, να γίνεται περισυλλογή σκουπιδιώναπό τα συνεργεία του ∆ήµου σε πολύ συχνότερη βάση και από κάθε ανοικτό χώρο πρασίνου, πλατείες, παραλίες, πεζοδρόµια κλπ. Οι αποθέσεις µπαζών και η έκθεση δοµικών υλικών στα οδοστρώµατα για παρατεταµένους χρόνους µε κίνδυνο εκπλύσεων αλλά και ατυχήµατος, πρέπει να καταγγέλλονται και να διώκονται.
2. Κυκλοφοριακό στον Οικισµό Θεολόγου.
Ο κυκλοφοριακός φόρτος και η ανεξέλεγκτη κυκλοφορία οχηµάτων παραµένουν ανεξέλεγκτοι
στον οικισµό Θεολόγου. Η στάθµευση είναι ασύδοτη, όλοι επιδιώκουν να παρκάρουν οπουδήποτε & οπωσδήποτε µπροστά σε καταστήµατα και ταβέρνες , σε ράµπες, πεζοδροµία, χωµάτινες άκρες δρόµων,αλάνες και διάκενα κτιρίων. ∆εν υπάρχει ευκρινής διαχωρισµός
διαδρόµων διέλευσης πεζών (πεζοδρόµια) και οδοστρώµατος µε αποτέλεσµα να καθίσταται αδύνατη η κυκλοφορία πεζών, κυρίως όµως ανασφαλής. Η «άναρχη» αυτή κατάσταση παρέχει
προτεραιότητα σε υπεράριθµο στόλο αυτοκινήτων που κατά τους θερινούς µήνες, δεν φαίνεται να τον «αντέχει» ο οικισµός. Κυριαρχούν υπεράριθµες αυθαιρεσίες του πολεοδοµικού κώδικα (υπόστεγα, διαφηµιστικές ταµπέλες σε µεταλλικά υποστυλώµατα και σε ακατάλληλα σηµεία, τοιχία, πάγκοι, τέντες, λυόµενα, προσωρινές
κατασκευές, πολλαπλές παραβιάσεις της ρυµοτοµικής και
πολεοδοµικής γραµµής µε προεκτάσεις κτιρίων, υπαίθρια κατάληψη χώρων για αποθήκευση εµπορευµάτων, γενικώς µια εικόνα
ακαθόριστων ιδιοκτησιακών ορίων όπου δίδεται η εντύπωση µιας χαλαρής ή νεφελώδους «πρόθεσης για ριζική αλλαγή µε έλεγχο της κατάστασης». ∆εν κλείνει απαγορευτικά η διέλευση οχηµάτων προς την παραλία και κατά µήκος αυτής σε ορισµένες ώρες και ηµέρες στή θερινή περίοδο, δεν ελέγχονται και δεν τιµωρούνται παραβάσεις προκλητικής στάθµευσης, ενοχλητικής χρήσης στερεοφωνικών αυτοκινήτων και κατάληψης ακατάλληλων ελεύθερων χώρων από µικροπωλητές (ενώ θα µπορούσε µε πρωτοβουλία του ∆ήµου να
οριστεί ειδικός χώρος µικροπωλητών µε οργανωµένη υποδοµή, συγκεντρωτικά και σε συγκεκριµένη ζώνη και να αποφευχθεί η άναρχη διασπορά δραστηριοτήτων όπως αυτή παρατηρείται σήµερα).
3. Το πάρκινγκ «αλάνα» στην είσοδο του οικισµού, επαρκές αλλά
ανοργάνωτο.
∆εν γίνεται χρήση σε ολόκληρη την έκταση από τους οδηγούς. ∆εν υπάρχει η κατάλληλη σήµανση για να τους παροτρύνει να σταθµεύουν, δεν έχει καλή ισοπέδωση σε ολόκληρη την επιφάνεια µε κάποια διάστρωση κατάλληλου υλικού ώστε να αποφεύγεται η
σκόνη, δεν υπάρχει φωτισµός, δεν καταβρέχεται το καλοκαίρι, δεν υποδεικνύεται η χρήση του µε τον απαραίτητο ζήλο και παραµένει για τους περισσότερους απαρατήρητο ή µόνον σαν λύση ανάγκης.
4. Η κυκλοφορία των πεζών κατά µήκος της παραλίας περιορίζεται
και «ακροβατεί» µεταξύ σταθµευµένων αυτοκινήτων και µιας απαράδεκτα στενής λωρίδας πεζοδροµίου (ότι έχει αποµείνει από τα τραπεζοκαθίσµατα και τις τέντες των εστιατορίων που φτάνουν µέχριτην αποβάθρα). Επί πλέον η κυκλοφορία γίνεται µετ’ εµποδίων ή«σλάλοµ» λόγω κάποιας υποτυπώδους δενδροστοιχίας µε επικίνδυνα
στηθαία (τσιµεντωµένων λεκανών), τέλειες παγίδες για απροσδόκητο
ατύχηµα. Η κάθοδος στο οδόστρωµα επίσης αδύνατη. Η διπλή κατεύθυνση οχηµάτων µε αµφίπλευρο παρκάρισµα κατά µήκος του παραλιακού δρόµου, τιµωρούν τον κάθε πεζό που τολµά να βαδίσει στο οδόστρωµα…. Η παραλία στη συντριπτική της επιφάνεια είναι
δοσµένη στα ταβερνεία και τα εστιατόρια, όταν αυτός που τη στερείται
περισσότερο είναι ο ανυποψίαστος πεζός που αποφασίζει να διαπράξει το λάθος ενός «περίπατου»
5. Η πλήρης πεζοδρόµηση της εµπορικής παραλίας του Θεολόγου µε παράλληλο νοικοκύρεµα των προσόψεων των κτιρίων κάθε χρήσης, η επαναχωροθέτηση των δραστηριοτήτων, αναδιανοµή χώρων και ποσοστών τραπεζοκαθισµάτων, ρύθµισης της διέλευσης οχηµάτων και διαµόρφωσης της παραλιακής ζώνης µε ένα σύγχρονο πλαίσιο «πράσινης ανάπλασης», επιβάλλεται να εξεταστεί και να µελετηθεί µε κανόνες «Αρχιτεκτονικής του Αστικού Τοπίου» προς όφελος των επαγγελµατιών, των οικιστών, των επισκεπτών και του
περιβάλλοντος που ήδη υποβαθµίζεται δραµατικά και µε απρόβλεπτη ταχύτητα.
6. Ο ευρύτερος Θεολόγος (∆. Μαλεσίνας) µπορεί να εξελιχθεί σε υπόδειγµα «θέρετρου» άξιου της φήµης που απέκτησε τα τελευταία χρόνια µε την ανάπτυξη του ΟΣΜΑΕΣ αλλά και των σπάνιων Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών ποιοτήτων του Τοπίου που το
χαρακτηρίζει (ανάγλυφο, φυσική βλάστηση, αναγεννούµενα δάση, καθαρές θάλασσες & αλιεύµατα, ποικιλότητα αισθητικών τοπίων, ωφέλιµο µικροκλίµα, εύκολα προσεγγίσιµη γεωγραφική θέση, τις Αρχαίες Αλές, τον Βοίβο, τα Μοναστήρια, τις βιοµηχανικές µνήµες
εξόρυξης µε τα ερείπια, αλλά και τον κατά πλειοψηφία περιβαλλοντικά ευαίσθητο κόσµο που όλο και πληθαίνει στο πλαίσιο της αστικής επέκτασης και κυρίως της συνεχιζόµενης οργανωµένης ανάπτυξης του ΟΣΜΑΕΣ).
8. Από τον σχολιασµό και τις επισηµάνσεις που χρήζουν µελέτης, δεν πρέπει να εξαιρεθούν οι «εργολαβικές» παρεµβάσεις «µαζικής παραθεριστικής κατοικίας» εντός του ΟΣΜΑΕΣ που αποκλίνουν από τον αρχικό σκοπό του ΟΣΜΑΕΣ, συσσωρεύουν υπερβολικό πληθυσµό και οχήµατα ανά µονάδα επιφανείας, επιβαρύνοντας το φυσικό τοπίο και τον υδροφόρο ορίζοντα µε πρόσθετα υγρά και στερεά απορρίµµατα, µε θορύβους, µε συνωστισµό στις παραλίες, επί το πλείστον κακές αρχιτεκτονικές τύπου «κυβοποιηµένων καταλυµάτων κλωβών», αποψιλώσεις φυσικής βλάστησης άρα πλακοστρώσεις και τσιµεντώσεις µεγάλων επιφανειών προκαλώντας µια «βάρβαρη» για τον οικισµό του ΟΣΜΑΕΣ «εµπορευµατοποίηση» και υποβάθµιση της γης. Η εξέλιξη αυτή µακροπρόθεσµα, θα αλλοιώσει τις ποιότητες και τον χαρακτήρα του χώρου µε κίνδυνο να τον µεταµορφώσει σε «αστικό κέντρο» όµοιου των περισσότερων υποβαθµισµένων θέρετρων της χώρας.
Μικρές εξαιρέσεις µπορούν να αναφερθούν από πολύ ελάχιστους και σοβαρούς εργολάβους επενδυτές µε «αισθητική συνείδηση και αρχιτεκτονική ευαισθησία». Όµως κάποιοι, µε την ανοχή ή την αβλεψία όλων, βρήκαν στον ΟΣΜΑΕΣ και στον ευρύτερο Θεολόγο πρόσφορο
έδαφος να ανεγείρουν «µαζικά εκτρωµατικά κλουβιά» µε κακότεχνες επινοήσεις, κατασκάπτοντας το βουνό, εξαντλώντας συντελεστές, κατατέµνοντας και «ξυρίζοντας» οικόπεδα χωρίς έλεος και αγνοώντας βασικές αρχές «αισθητικής αρχιτεκτονικής» παραµένουν καταδικαστέα. Τελικά πωλούνται «όσο όσο» αφού δεν βρίσκουν αγοραστές για µεγάλο χρονικό διάστηµα (γεγονός που ήδη δρα ανασταλτικά για συνέχιση της επιδροµής του είδους, αλλά µε την περιβαλλοντική ζηµιά και την όχληση των οικιστών να παραµένουν σαν απεχθή επακόλουθα. Η πλειοψηφία των οικιστών επιλέγουν το
δικαίωµα της «µονοκατοικίας» και της «κηπούπολης» και υπέστησαν δαπάνες γι’ αυτό τον σκοπό, ενώ ο ΟΣΜΑΕΣ δεν φρόντισε να προλάβει –κανονιστικά- τις πρόσφατες και συνεχιζόµενες εργολαβικές επιδροµές οριστικής αλλοίωσης του οικισµού από την εποχή της δηµιουργίας του και της σύνταξης των ρυθµιστικών και πολεοδοµικών
σχεδίων επικύρωσης και εφαρµογής, ή έστω µε µεταγενέστερες ενέργειες παρεµπόδισης του φαινοµένου).
8. Μέσα στον οικισµό ΟΣΜΑΕΣ η κυκλοφορία οχηµάτων και µοτοσικλετών παραµένει επικίνδυνα ανεξέλεγκτη, ενίοτε θρασύτατη µε απαράδεκτους θορύβους και ταχύτητες, όλες τις ώρες και ηµέρες. Φορτηγά και νταλίκες, αλλά και ιδιωτικής χρήσεως
οχήµατα αναπτύσσουν «φονικές» ταχύτητες χωρίς συνείδηση του χώρου και σεβασµό στους οικιστές, τρακτέρ και ηµιφορτηγά οδηγούνται από ανήλικους χωρίς δίπλωµα οδήγησης, µεταφέρουν υπέρβαρα ή «άτοµα σε άδεια καρότσα» χωρίς την παραµικρή αίσθηση ευθύνης ή κινδύνου. Μπετονιέρες, γερανοφόρα, νταλίκες-πλατφόρµες βαρέων µηχανηµάτων, χωµατουργικά κλπ, αναπτύσσουν εγκληµατικές ταχύτητες σε κατοικηµένη περιοχή.
9. Το οδόστρωµα παραµένει ασυντήρητο σε πολυάριθµα σηµεία και µε πολλές παγίδες λόγω των «φερτών διάσπαρτων υλικών από όµβρια και εκπλήσσεις & εκσκαφές που εγκαταλείπουν υλικά στα οδοστρώµατα για πολύ καιρό» που προκαλούν επικίνδυνη ολισθηρότητα στο οδόστρωµα. Το οδικό δίκτυο παραµένει χωρίςεπαρκή και έντονα ορατή σήµανση. Μετά από τόσα χρόνια, οι µέσα από τα κράσπεδα πεζοδροµιακές λωρίδες θα µπορούσαν να
επιχωµατωθούν, να ισοπεδωθούν µε φυτευτικό χώµα, να διαµορφωθούν µε φυτεύσεις και να σταµατήσει η κατά σύστηµα χρήση τους για άδειασµα φύρας της κάθε µπετονιέρας, η ανοµοιόµορφη διαµόρφωση σύµφωνα µε το γούστο του κάθε οικιστή, η αυθαίρετη απόθεση στερεών απορριµµάτων, υπολειµµάτων κλαδέµατος, µπαζών και µε ότι περισσεύµατα δοµικών υλικών.
10. Οι πολυάριθµες διαφηµιστικές «ταµπέλες» (παρά τις δεσµεύσεις και τις υποσχέσεις για αφαίρεση και απαγόρευση) παραµένουν και πληθαίνουν σε κάθε γωνιά της περιοχής, ένδειξη ασυδοσίας, απειθαρχίας και προκλητικής έλλειψης αστυνόµευσης. Οι αντιαισθητικές επιπτώσεις από αυτό το απαίσιο «ταµπελοτοπίο» πολλές φορές µε ταµπέλες καρφωµένες µέσα σε δασωµένους χώρους ή επάνω σε µάντρες, κορµούς δένδρων και κολώνες της ∆ΕΗ, επί πλέον αποτελεί ένδειξη έλλειψης πολιτισµού, αναρχίας αλλά και ανοχής και αδυναµίας επιβολής του νόµου.
11. Οι καταλήψεις σκιαζόµενων δηµόσιων χώρων από αθίγγανους και εποχιακούς «µεγαφωνικούς» γυρολόγους, αποτελεί πρόσθετη µορφή όχλησης αλλά και ανοχής που προκαλεί την αισθητική και το δικαίωµα των πολιτών για καθαρό και αναλλοίωτο περιβάλλον, τις περισσότερες φορές στις εισόδους των οικισµών (πρώτη «κακή εντύπωση»…). Τα φαινόµενα αυτά, «αθροιστικά», αποτελούν πρόκληση για τη
νοµιµότητα ενώ η αδιαφορία των υπευθύνων µόνον εξοργίζει ακόµη περισσότερο.
12. Η διαχείριση των δασικών κηλίδων και των δασοσκεπών εκτάσεων περιµετρικά του Θεολόγου και εντός του ΟΣΜΑΕΣ. Η έντονες βροχοπτώσεις του χειµώνα, η βαθµιαία διόγκωση της βλάστησης (κυρίως των δασοκαλύψεων µε Χαλέπιο Πεύκη, φρύγανα
και µακίες) έχει δηµιουργήσει µεγάλη πυκνότητα βιοµάζας τα τελευταία χρόνια και µάλιστα σε επαφή µε δρόµους και δοµηµένες εκτάσεις. ∆εν γίνεται απολύτως καµία συστηµατική διαχείριση των δασικών αυτών εκτάσεων σε βάθος, µε αποτέλεσµα ο υποόροφος του δάσους(θαµνώδεις καλύψεις) να έχουν ενοποιηθεί επικίνδυνα µε τον δασικό
όροφο (δενδρώδεις καλύψεις) µε τα δένδρα να αναπτύσσονται καθ’ ύψος κάνοντας επαφή µε καλώδια της ∆ΕΗ σε αναρίθµητες περιπτώσεις. Η αναγεννησιµότητα των δασών χαλεπίου πεύκης και οι ευνοϊκές βιοκλιµατικές συνθήκες της περιοχής, συνετέλεσαν σε µια
υπέρµετρη ανάπτυξη «εύφλεκτης» ύλης που εµπεριέχει έντονα τον κίνδυνο για «αυτανάφλεξη» αλλά και εµπρησµού από αµέλεια ή ατύχηµα (λόγω αδικαιολόγητης παρουσίας σκουπιδιών στις άκρες του οδικού δικτύου και της υπερβολικής παρουσίας ξηρών χόρτων, συχνότερης διέλευσης οχηµάτων, κλπ). Κατά τη διάρκεια των ψυχρών µηνών, θα απαιτηθεί σοβαρή διαχειριστική επέµβαση «αραιώµατος της βλάστησης» µε βάση τις οδηγίες και τις πρακτικές που παρέχει η ∆ασική Υπηρεσία. Η εµπλοκή του ∆ασαρχείου, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, σε συνεργασία µε τη ∆ηµοτική Αρχή και τον ΟΣΜΑΕΣ αποτελεί προτεραιότητα για τη «πρόληψη» των όποιων καταστροφικών συνεπειών. Η ήδη µεγάλη πυκνότητα της εύφλεκτης βιοµάζας στην περιοχή, αποτελεί τον υπ’αριθµό ένα
κίνδυνο. Επιβάλλεται η άµεση, σοβαρή και έγκαιρη παρέµβαση των υπευθύνων και των φορέων των πολιτών.
13. Τα θέµατα που αφορούν την περιοχή και περιµένουν την επίλυσή τους είναι πολυάριθµα και σε άλλη ευκαιρία θα µπορούσε κανείς να τα αναλύσει εκτενέστερα ή απλώς να τα σχολιάσει. Μια συνολική προσέγγιση επίλυσης πολλών προβληµάτων στον ∆ήµο Μαλεσίνας εστιάζοντας στο περιβάλλον, θα ήταν η σύνταξη ενός Master Plan Τοπίου περιλαµβανοµένων των χρήσεων και καλύψεων γης µε προτάσεις ανάπλασης και βελτίωσης κατά περιοχή ενδιαφέροντος.
Ένα διαχειριστικό σχέδιο νοικοκυρέµατος των χρήσεων γης στον οικισµό Θεολόγου και περιµετρικά, πρέπει πλέον να θεωρείται αναγκαίο, µε το οποίο θα χωροθετούνται οι δραστηριότητες µε κριτήρια περιβαλλοντικά, κριτήρια ελάχιστης όχλησης και µε
σχεδιαστικές προτάσεις αισθητικής αλλά και καλύτερης λειτουργικής ανάπλασης και ανάδειξης του θέρετρου προς όφελος οικιστών αλλά και επαγγελµατιών οι οποίοι προσδοκούν τα µέγιστα σε περιορισµένο χρόνο (max 2-3 θερινούς µήνες τον χρόνο).
14. Η αποκοπή του αρχαιολογικού χώρου των Αλών από τη θάλασσα λόγω του παραλιακού δρόµου αποτελεί σοβαρό θέµα προς µελέτη αναζητώντας την επίλυση µέσα από µια καλύτερη διευθέτηση της διαδροµής από και προς τον οικισµό κατά µήκος της βόρειας ακτής του όρµου (µελέτη πιθανής παράκαµψης). Ο αρχαιολογικός χώρος επεκτείνεται µέσα στη θάλασσα, το δε οδόστρωµα διαιρεί τον χώρο, περιορίζει την αρχαιολογική έρευνα, παρεµποδίζει την ανάδειξη και προβολή του µνηµείου στο σύνολό του, ενώ πολιτιστικά µας εκθέτει στη διεθνή αρχαιολογική κοινότητα. Κρίνεται ότι η συνεργασία της
∆ηµοτικής αρχής µε το Υπ. Πολιτισµού και τις Ερευνητικές Οµάδες που εργάζονται στον χώρο εδώ και πολλά χρόνια, είναι άκρως απαραίτητη για εξεύρεση λύσης που θα εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες, αλλά κυρίως τη συνέχιση της έρευνας και τη σωστή ανάδειξη του µοναδικού αυτού µνηµείου. Η διευθέτηση του κυκλοφοριακού µε απελευθέρωση του χώρου, αποπεράτωση της ανασκαφής, αναστήλωση και επανένωσή του µε την ακτή, µπορεί να συνδυαστεί µε έναν «ιδιαίτερα εξειδικευµένο» σχεδιασµό ανάπλασης του ευρύτερου χώρου µε την έννοια του «αρχαιολογικού πάρκου» µε κανόνες Αρχιτεκτονικής Τοπίου, δηµιουργία «πολιτιστικού σταθµού ενηµέρωσης κοινού», δικτύου µονοπατιών µέσα και περιµετρικά του αρχαιολογικού χώρου σε συνεργασία µε τους αρχαιολόγους και γενικώς τη δηµιουργία ενός σηµαντικού «σηµείου αναφοράς» µέσα
στον όρµο του Θεολόγου, όχι µόνο τοπικής αλλά και υπερτοπικής πολιτιστικής σηµασίας.
15. Όσο αφορά τα ιχθυοτροφεία που θα πρέπει να παρεµποδιστούν µε κάθε θυσία, επιβάλλεται να ελεγχθούν αφ’ ενός οι ΜΠΕ (Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) από πλευράς πληρότητας, εάν αυτές όντως υπάρχουν, και αφετέρου εάν έχουν εγκριθεί να ελεγχθούν κάτω από ποιες συνθήκες συντάχθηκαν και προχώρησαν οι αρµόδιοι στις
αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (µετά από ανοικτή & ελεύθερη διαβούλευση ή όχι, όπως προβλέπεται από τον Ν. 1650 και τα σχετικά Π.∆.). Επισηµαίνεται ότι οι ΜΠΕ κατά κανόνα συντάσσονται όχι από ανεξάρτητο φορέα, αλλά από τον «επενδυτή», οι µελετητές αµείβονται από τον «επενδυτή» και οι τελικές ΜΠΕ υποβάλλονται στον
αρµόδιο φορέα από τον «επενδυτή» προς έγκριση των Περιβαλλοντικών όρων. Το γεγονός αυτό και οι πρακτικές αυτές που ακολουθούνται ως προς τη σύνταξη και έγκριση των ΜΠΕ
παρουσιάζουν στη χώρα µας µιας ιδιάζουσας µορφής «παρατυπία» και µε συνήθη την ανοχή των αρµόδιων αρχών και έχουν προκαλέσει τη δυσπιστία µεταξύ των πολιτών, των επιστηµονικών, των µελετητικών γραφείων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Στο
πλαίσιο αυτό θα πρέπει να σηµειωθεί ότι οι ΜΠΕ αυτές, συντάσσονται για κάποια συγκεκριµένη «επένδυση» για µία και µοναδική ήδη προαποφασισµένη θαλάσσια περιοχή, χωρίς περιθώρια εξέτασηςεναλλακτικών τοποθεσιών. Και όταν ακόµη υπάρχουν εναλλακτικές
γεωγραφικές τοποθεσίες για την επένδυση, το γεγονός της «ανάθεσης της ΜΠΕ από τον επενδυτή σε µελετητή της επιλογής του», αφήνει ορθάνοικτα τα περιθώρια για «προσανατολισµό» της µελέτης ΜΠΕ προς την «µοναδική» τοποθεσία πρώτης προτίµησης….

Κλείνοντας, επιφυλάσσοµαι να θίξω µια εξίσου σηµαντική σειρά θεµάτων στο µέλλον που αφορούν την περιοχή, όχι απλά σαν ειδικός επιστήµονας που ασχολείται µε το περιβάλλον για 35 περίπου χρόνια (ακαδηµαϊκά και επαγγελµατικά), αλλά σαν ευαισθητοποιηµένος οικιστής του ΟΣΜΑΕΣ από το 1991 που επηρεάζεται, παρατηρεί και διεκδικεί.
Το παρόν το στέλνω στο e-mail σας και µε φαξ. Μπορείτε να κάνετε χρήση ή
και να το αναρτήσετε στον ιστότοπο του Συλλόγου σας, αρκεί να αναφέρεται ο
συντάξας σε όλες τις περιπτώσεις. Ούτως ή άλλως, θα κάνω χρήση του
παρόντος µε τον ένα ή άλλο τρόπο σε όφελος της ευαισθητοποίησης των
συνοικιστών και της περιοχής.
Με τιµή
Σταµάτης Λ. Σεκλιζιώτης
Γεωπόνος ΑΠΘ – ∆ρ Αρχιτέκτων Τοπίου
(Ph.D. – Birmingham University of Technology, UK)
Πρώην Επιστηµονικός Συνεργάτης του Εθνικού Συµβουλίου Χωροταξίας &
Περιβάλλοντος
www.team-s.gr
Τηλ. 6936.538055, 210.6563962, Εφέσου 11, Παπάγου