Tuesday, January 21, 2020

Αναφορικά με την υπόθεση παραχώρησης χώρου στην παραλία του Θεολόγου για την κατασκευή Παιδικής Χαράς.

 Καλημέρα σας
Σας κοινοποιούμε την επιστολή μας προς το Δήμαρχο Λοκρών κ. Ζεκεντέ αναφορικά με την υπόθεση παραχώρησης χώρου στην παραλία του Θεολόγου για την κατασκευή Παιδικής Χαράς.
Φιλικά το ΔΣ



ΠΡΟΣ: Δήμαρχο Λοκρών κ. Ζεκεντέ
ΚΟΙΝ: 1.ΓΓΔημόσιας Περιουσίας τμήμα
αιγιαλού παραλίας
2.Κτηματική Υπηρεσία Φθιώτιδας
3. Τεχνικές Υπηρεσίες Δήμου Λοκρών
4.Τοπική Κοινότητα Μαλεσίνας
Αποστολή με mail και fax
Θέμα: Παραχώρηση χώρου στην παραλία του Θεολόγου για Παιδική χαρά
Σχετικά:
α)Απόσπασμα τοπογραφικού διαγράμματος Επιτροπής Καθορισμού Αιγιαλού- Παραλίας στον Αγ. Ιωάννη Θεολόγο
β) ΦΕΚ 1134/3-12-2004 καθορισμός νέου αιγιαλού- παραλίας στο Θεολόγο
γ) Ν.2971/2001(ΦΕΚ Α285/19-12-2001) για τον αιγιαλό και την παραλία
δ)Ν.4607/2019 ( ΦΕΚ 65/Α/24-4-2019) που τροποποιεί το Ν.2971/2001
Κύριε Δήμαρχε
Στην παραλία του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου Δήμου Λοκρών (πρώην Δήμος Μαλεσίνας) Φθιώτιδας κατασκευάστηκε το 1985 μια μικρή παιδική χαρά για να καλύψει τις ανάγκες των μικρών παιδιών των μονίμων κατοίκων και των οικιστών της περιοχής .
Το 1992 με την Απ.πρωτ. 4399/20-4-1992 Απόφαση του Νομάρχη Φθιώτιδας (ΔΟΥ Αταλάντης) και σύμφωνη γνώμη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού ΓΕΝ/Α2/ΙΥβ και Αρ. Πρωτ. Φ452/167/1990/8-5-1990 για τις ανάγκες ανάπτυξης της περιοχής αλλά και των επαγγελματιών της παραλίας διότι υπήρχε έλλειψη χώρου, κατασκευάστηκε με χρηματοδότηση της Νομαρχίας Φθιώτιδας και κατά την άποψή μας με καθ`όλα νόμιμη διαδικασία, κρηπιδότοιχος με φαρδύ πεζοδρόμιο από την πλευρά της θάλασσας επί του οποίου έγιναν δενδροφυτεύσεις, σκιάδες και τραπεζοκαθίσματα των παραλιακών καταστημάτων(ταβέρνες και καφετέριες) για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Επίσης προβλέφθηκε επί του κρηπιδότοιχου παιδική χαρά σε δυο διαδοχικούς χώρους, ένας για παιδιά προσχολικής ηλικίας και ένας για μεγαλύτερα , χώροι οι οποίοι διακρίνονται στις ορθοφωτογραφίες του 1996. Ωστόσο υποτυπώδη όργανα (μια τσουλήθρα και δυο σειρές κούνιες) τοποθετήθηκαν μόνο στον ένα χώρο που προορίζονταν για τα μεγαλύτερα παιδιά ενώ ο διπλανός χώρος παρέμεινε κενός.
Το 2003 Επιτροπή της Κτηματικής Υπηρεσίας Φθιώτιδας κατέθεσε Εκθεση καθορισμού ορίων Αιγιαλού και Παραλίας (Ν. 2791/2001) και στο τοπογραφικό διάγραμμα(σχετ. α) που τη συνοδεύει αποτυπώνονται σαφέστατα επί της ζώνης της παραλίας οι δυο χώροι με περίφραξη απλού συρματοπλέγματος για την ασφάλεια των μικρών παιδιών.
Στη συνέχεια εκδόθηκε το ΦΕΚ 1134/3-12-2004 (σχετ. β)με το οποίο καθορίστηκαν τα όρια αιγιαλού και παραλίας στη θέση Αγιος Ιωάννης Θεολόγος Δήμου Μαλεσίνης Ν. Φθιώτιδας και στο οποίο περιλαμβάνεται η πιο πάνω έκθεση.
Το 2013 επειδή το συρματόπλεγμα της παιδικής χαράς είχε καταστραφεί και για την ασφάλεια των μικρών παιδιών αλλά και των συνοδών τους, ο Δήμος Λοκρών κατασκεύασε χαμηλή περίφραξη και επεχείρησε να βάλει κάποια όργανα στο διπλανό χώρο για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Τότε και μετά από καταγγελία επενέβη το λιμεναρχείο Αταλάντης και η Κτηματική Υπηρεσία Φθιώτιδας επέβαλε ένα τεράστιο πρόστιμο στο Δήμο Λοκρών ισχυριζόμενη, κατά την άποψή μας εσφαλμένα, ότι ο χώρος επί του οποίου βρίσκεται η παιδική χαρά είναι παράνομος, συνεπώς και η παιδική χαρά είναι παράνομη και απαγόρευσε κάθε ενέργεια, ακόμα και την απλή βαφή των οργάνων που προσφέρθηκε ο Σύλλογός μας να κάνει επειδή είχαν σκουριάσει ,με δικά του έξοδα!
Αυτό ανάγκασε το Δήμο Λοκρών να αποσύρει το 2016 τα όργανα από το χώρο με αποτέλεσμα να μείνουν εκατοντάδες μικρά παιδιά της περιοχής χωρίς παιδική χαρά και χωρίς ασφαλές μέρος για να παίξουν σε έναν παραλιακό χώρο που ασφυκτιά από τραπεζοκαθίσματα και είναι πολύ επικίνδυνος λόγω των αμέτρητων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν όλες τις ώρες και παρκάρουν στις δυο πλευρές του δρόμου.
Ετσι μόνη διέξοδος αποτελεί μια μικρή γιορτή για τα παιδιά που διοργανώνει από το 2017 ο Σύλλογός μας κάθε χρόνο στο χώρο της παιδικής χαράς ένα απόγευμα του Αυγούστου για μία ώρα 7-8μμ με κλόουν και μουσική.
Κύριε Δήμαρχε
Τα μικρά παιδιά της περιοχής μας με τους γονείς τους και τους ηλικιωμένους παππούδες και τις γιαγιάδες τους έχουν μεγάλη ανάγκη από μια ασφαλή Παιδική Χαρά όπως υπάρχει και στο πιο απομακρυσμένο μέρος της χώρας μας.
Τα αβαθή νερά της παραλίας του Θεολόγου είναι ιδανικά για μπάνιο για τα μικρά και μεγαλύτερα παιδιά και η Παιδική Χαρά είναι ένας ασφαλής χώρος να ψυχαγωγούνται πρωί απόγευμα δίπλα στη θάλασσα και να εποπτεύονται από τους γονείς τους.
Σημειώστε πως ο περιφραγμένος αυτός χώρος είναι ο μοναδικός για τη δραστηριότητα αυτή καθώς όλη η περιοχή αποτελείται από ιδιοκτησίες.
Ο νόμος 2971/2001(ΦΕΚ Α285/19-12-2001) (σχετ.γ) αρθ. 13 παρ. 1,2 και 3 αναφέρει πως «η παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας δίδεται για την άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού» και δεν υπάρχει αμφιβολία πως και τα μικρά παιδιά έχουν δικαίωμα στην αναψυχή!
Με το Ν. 4607/2019 (ΦΕΚ65/Α/24-4-2019) (σχετ. δ) το άρθρο 33 (που τροποποιεί το άρθ.14 του Ν. 2971/2001) παρ.1 προβλέπει την «παραχώρηση χρήσης παραλίας για την εκτέλεση έργων που εξυπηρετούν κοινωφελείς σκοπούς» και δεν υπάρχει αμφιβολία πως μια παιδική χαρά εξυπηρετεί κοινωφελή σκοπό, όπως άλλωστε το Υπ. Οικονομικών το διατυπώνει στον ορισμό του:
<< Υπουργείο Οικονομικών
Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων
Αρχική Κώδικας Κοινωφελών Περιουσιών
Άρθρο 01: Ορισμοί
Για τους σκοπούς του παρόντος κώδικα, οι κατωτέρω όροι έχουν την ακόλουθη έννοια:
1. Ως «κοινωφελής περιουσία» νοείται το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων που διατίθενται με κληρονομία, κληροδοσία ή δωρεά υπέρ του Δημοσίου ή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ή για κοινωφελή σκοπό. Ως «κοινωφελής περιουσία» νοείται επίσης και το νομικό πρόσωπο που τα διαχειρίζεται και εκπροσωπεί, εφόσον υπάρχει.
Οι όροι «κοινωφελής περιουσία», «περιουσία» και «εθνικό κληροδότημα» ταυτίζονται.
2. Ως «συστατική πράξη» νοείται η διαθήκη ή πράξη δωρεάς, με την οποία διατίθεται νόμιμα περιουσία κατά την έννοια του προηγούμενου εδαφίου.
3. Ως «κοινωφελής σκοπός» νοείται κάθε εθνικός, θρησκευτικός, φιλανθρωπικός, εκπαιδευτικός, πολιτιστικός και γενικά επωφελής για την κοινωνία, εν όλω ή εν μέρει, σκοπός.
4. «Αρμόδια αρχή» για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του παρόντος κώδικα είναι ο Υπουργός Οικονομικών και ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Γ.Γ. Απ. Διοίκησης), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2, οι οποίοι ασκούν τις σχετικές αρμοδιότητες διἀ των οικείων Διευθύνσεων.
5. «Συμβούλιο» είναι το συλλογικό όργανο με την ονομασία Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών που γνωμοδοτεί προς την αρμόδια αρχή, συγκροτείται κατά τα άρθρα 6 και 8 και έχει τις αρμοδιότητες του άρθρου 7. >>
Στο άρθρο 34 παρ.1 α) και γ) , παρ 2 α) και παρ.7 του ίδιου νόμου ( που τροποποιεί το άρθρο 14Α του ν.2971/2001) προβλέπεται πως μπορούν να αδειοδοτηθούν για παραχώρηση χρήσης παραλίας έργα που έχουν κατασκευαστεί πριν τις 28-7-2011 και μάλιστα αν έχουν κατασκευαστεί από τον ΟΤΑ εξαιρούνται από την καταβολή αποζημίωσης .
Κατόπιν αυτών εκτιμούμε μας πως ο Δήμος Λοκρών νομιμοποιείται να ζητήσει να του παραχωρηθεί ο υπάρχων χώρος της Παιδικής Χαράς .
Με δεδομένη την επίσκεψη του δικηγόρου του Δήμου κ. Τσάβαλλου στην Κτηματική Υπηρεσία Φθιώτιδας όπου ενημερώθηκε για τις ενέργειες που απαιτούνται, παρακαλούμε να δώσετε εντολή στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μας (κ. Τσαρούχα) να ξεκινήσει τη διαδικασία για την παραχώρηση του χώρου.
Σημ. Το απόσπασμα του τοπογραφικού και τα σχετικά ΦΕΚ είναι στη διάθεσή σας να σας σταλούν ταχυδρομικά
Με εκτίμηση
Για το ΔΣ
Η πρόεδρος Νανά Τσούμα Κακαβούλη
Ο γεν. γραμματέας Δημήτρης Μαούνης